Google et certains mots

  • Canada
  • Windows
  • Mozilla Thunderbird
Pour montrer qu'il ne faut pas se fier trop souvent a google,
considerons l'exemple de chercher le mot windows sous google. Presque
tous les liens de la premiere page sont reliees a des logiciels
(Microsoft Windows evidemment), pas une seul mention de fenetre de
maison... pourtant c'est plus vieux et plus courant que MS Windows..

Bien a vous,

--
Stefan "Mitch" Michalowski
a.k.a. DjDelovsky
Email: mitch(à)ptaff.ca
 

Réf. : Google et certains mots

  • Commercial
  • Lotus Notes
Errr, oui mais google ne se fie pas sur la date d'invention d'un objet pour
faire son système de ranking. C'est un système complexe basé (si je ne
m'abuse) sur la quantité de liens vers un mot/sujet/theme qui détermine la
valeur en rang d'un mot/sujet/theme.

C'est d'ailleur tres bien défini ici

http://www.google.com/technology/

PageRank relies on the uniquely democratic nature of the web by using its
vast link structure as an indicator of an individual page's value. In
essence, Google interprets a link from page A to page B as a vote, by page
A, for page B. But, Google looks at more than the sheer volume of votes,
or links a page receives; it also analyzes the page that casts the vote.
Votes cast by pages that are themselves "important" weigh more heavily and
help to make other pages "important."


Important, high-quality sites receive a higher PageRank, which Google
remembers each time it conducts a search. Of course, important pages mean
nothing to you if they don't match your query. So, Google combines
PageRank with sophisticated text-matching techniques to find pages that
are both important and relevant to your search. Google goes far beyond the
number of times a term appears on a page and examines all aspects of the
page's content (and the content of the pages linking to it) to determine
if it's a good match for your query.






--
Sébastien Bérubé
(514) 964-1828
berube(à)ca.ibm.com
 

 

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